Email marketing campagne

Het creëren van een overtuigende e-mailcampagne die klanten aanspoort tot aankoop

Als je een waardevolle emaillijst hebt opgebouwd, is het zonde om deze niet te gebruiken. Veel bedrijven communiceren hun acties via social media, maar vergeten de kracht van email. Tot op heden geven veel mensen nog steeds de voorkeur om updates van bedrijven via e-mail te ontvangen. Mensen op de hoogte brengen van updates en acties kan via een email campagne. Een email marketing campagne bestaat uit één of meerdere berichten en wordt gelanceerd om klanten aan te sporen tot actie, zoals het kopen van een product.

Bij Mailtijd weten we precies hoe we een email campagne kunnen creëren die je klanten aanzet tot actie. Laat mailtijd je helpen het maximale uit je email marketing campagne te halen! Vul het formulier hiernaast in en we nemen snel contact met je op om de mogelijkheden en jouw ideeën vrijblijvend te bespreken.

Ik zelf

Joris | Mailtijd

De eerste stap heb je al gezet door onderzoek te doen. Nu is het tijd voor de juiste hulp om een effectieve email marketing strategie te implementeren. Ik bespreek graag vrijblijvend de mogelijkheden met je!

Dit kan een goede email marketing campagne voor je opleveren

Een goed uitgevoerde e-mailcampagne kan indrukwekkende resultaten opleveren. Wist je dat e-mailcampagnes gemiddeld een open rate van 20-25% en een click-through rate van 2-5% behalen? Bovendien verhoogt een relevante, gepersonaliseerde campagne de kans op conversie. Bedrijven die e-mailcampagnes inzetten, zien vaak een stijging in hun omzet van 10% tot 20% en bouwen daarnaast een sterke klantrelatie op. Bij Mailtijd weten we hoe we resultaten kunnen realiseren met effectieve, gepersonaliseerde e-mailcampagnes. Vul het formulier in en ontdek hoe we jouw email marketing campagne kunnen optimaliseren voor maximale impact.

Vraag vrijblijvend een gesprek aan

Zo maken we een email marketing campagne

Stap 1

Onderzoek & Segmentatie

De eerste stap is het doen van onderzoek naar je klanten. Waarschijnlijk weet je al veel over hen, maar dit duidelijk en concreet op papier zetten of in een visual board maakt het makkelijker. Kijk vervolgens binnen je totale klantengroep of er meerdere segmenten zijn die een andere manier van communiceren verwachten

Stap 2

Frequentie & Timing

Bepaal de ideale frequentie en timing voor je e-mails binnen de campagne om maximale impact te bereiken. Ook hier gaat het vooral om hoe goed je jouw klant kent. Als je een dan in zijn of haar leven zou zijn, op welk moment zou je de email openen en hoevaak zou je een email willen ontvangen?

Frequentie en timing
Inhoud & Vormgeving

Stap 3

Inhoud, Vormgeving & Call To Action

Pas je communicatie aan op de ontvanger om emotioneel te overtuigen en actie te stimuleren. Gebruik visuele elementen om je boodschap te versterken. Zorg ervoor dat je Call To Action helder en uitnodigend is, zodat de klant precies weet welke stap hij of zij moet nemen.

Inhoud & Vormgeving

Voilà!

Je bent nu bekend met de basisprincipes van een goede email campagne

Nu je de basisprincipes kent, kun je je eerste e-mailcampagne opzetten. Vertrouwd met een ESP? Volg dan de bovenstaande stappen en ga aan de slag. Hulp nodig van een email marketing bureau? Laten we samen een effectieve campagne lanceren. Jij kent de markt, wij zorgen voor de uitvoering. Vraag hieronder een vrijblijvend gesprek aan. We bespreken de mogelijkheden en maken kennis met elkaar.

Direct aan de slag met effectieve email marketing?

Ik zelf

Joris | Mailtijd

" Laten we vrijblijvend de mogelijkheden bespreken "

Ik wil mijn mogelijkheden bespreken

Templates waar we echt gek op zijn

De templates komen van Really Good Emails

Template 2
Template 3

Templates waar we echt gek op zijn

De templates komen van Really Good Emails