Email marketing automatisering

Automatiseer je email marketing en verhoog je omzet met gerichte, gepersonaliseerde mails

Door middel van email marketing automatisering kun je effectief je klanten bereiken met gepersonaliseerde, gerichte berichten. Automatisering helpt bij het consistent waarborgen van je communicatie naar klanten om zo de kans op conversie te vergroten. Automatische welkomstmails, verjaardagsaanbiedingen en opvolging na een aankoop dragen bij aan een betere klantbeleving en meer betrokkenheid.

Bij Mailtijd hebben we de expertise om je project of bedrijf met email marketing naar een hoger niveau te tillen, gebruik makend van  slimme automatiseringsstrategieën. Laat ons je helpen om je klanten de communicatie te geven die zij verdienen! Vul het contactformulier hiernaast in en we nemen snel contact met je op om de mogelijkheden en ideeën vrijblijvend te bespreken.

Ik zelf

Joris | Mailtijd

De eerste stap heb je al gezet door onderzoek te doen. Nu is het tijd voor de juiste hulp om een effectieve email marketing strategie te implementeren. Ik bespreek graag vrijblijvend de mogelijkheden met je!

Email marketing automatisering is de sleutel tot groei

Email marketing automatisering is de sleutel voor een effectieve marketingstrategie. Hiermee kun je gepersonaliseerde marketingberichten sturen op het juiste moment en naar de juiste ontvanger. Geautomatiseerde mails hebben gemiddeld een 70% hogere open rate en een 150% hogere click-through rate dan standaard e-mails. Door automatisering kun je eenvoudig verschillende email-reeksen beheren die de klantreis ondersteunen. Dit leidt tot betere klantbetrokkenheid en meer conversies.

Met Mailtijd heb jij de sleutel in handen tot een goede marketing strategie. Ben je klaar om email marketing automatisering van het slot af te halen? Je kunt geheel vrijblijvend een gesprek aanvragen.

Vraag vrijblijvend een gesprek aan

Zo maken we een email automatisering

Doelstelling bepalen

Stap 1

Doelstellingen bepalen

Stel duidelijke doelen voor je email automatisering. Wil je klantbetrokkenheid verhogen, verlaten winkelwagens terugwinnen of herhalingsaankopen stimuleren? Doelen helpen je om gefocust te blijven, een duidelijke call to action te vormen en succes te meten.

Doelstelling bepalen

Stap 2

Lijst segmentatie

Verdeel je emaillijst in segmenten op basis van demografie, gedrag of andere segmentfactoren. Hierdoor kun je gepersonaliseerde, relevante berichten sturen die beter aanslaan bij verschillende klantgroepen.

Stap 3

Trigger events instellen

Beslis op basis van welke acties of gebeurtenissen emails automatisch geactiveerd moeten worden, zoals nieuwe aanmeldingen, verlaten winkelwagens of verjaardagen. Dit zorgt voor relevante communicatie met je de klantgroep.

Stap 4

Mail content ontwerpen

Ontwerp vervolgens overtuigende emails met sterke onderwerpregels, boeiende inhoud en duidelijke Call to Actions. Gebruik visuele elementen en personalisatie om de betrokkenheid te vergroten en conversies te stimuleren.

Inhoud & Vormgeving

Voilà!

Je bent nu bekend met de basisprincipes van een goede email marketing strategie

Super! Je kunt nu aan de slag gaan met het maken van je eerst email marketing automatisering. Als je al bekend bent met een ESP, volg dan de vier stappen om een automatisering in te richten. 

Bij Mailtijd weten we precies hoe we een effectieve automatisering bouwen die je klanten betrokken houden en aanzetten tot actie. Laat ons je helpen om je email marketing efficiënt en effectief te maken. Vul het formulier hieronder in om een vrijblijvend gesprek aan te vragen. Samen bespreken we de mogelijkheden en verkennen we hoe we jouw automatiseringsstrategie kunnen verbeteren.

Direct aan de slag met effectieve email marketing?

Ik zelf

Joris | Mailtijd

" Laten we vrijblijvend de mogelijkheden bespreken "

Ik wil mijn mogelijkheden bespreken

Templates waar we echt gek op zijn

De templates komen van Really Good Emails

Template 2
Template 3

Templates waar we echt gek op zijn

De templates komen van Really Good Emails